Ketua Pegawai Eksekutif YDS


BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM
Assalamualaikum wbt dan Salam Sejahtera .
Salam kasih sayang,salam kedamaian, salam perjuangan dan salam satu malaysia untuk semua yang dihormati lagi dikasihi.
Ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada anda yang mempunyai impian dan semangat jitu dalam diri untuk berjaya di dunia dan akhirat. Anda sememangnya telah membuat keputusan yang tepat kerana peluang keemasan tidak datang berulang kali. Formula kejayaan yang harus ada dalam setiap individu perlu dicipta dengan begitu cemerlang melalui transformasi. Kita harus mencungkil bakat dalam pentomin hingga menggenggam kejayaan dan hari ini saya merumuskan seperti berikut:-
  1. Bertanya kepada diri sendiri “ akukah panthera itu” ?
  2. Pro dan contra yang ada pada diri ketika berada di landasan kejayaan (keep on track)
  3.  Ciri-ciri berjaya terpancar dari awal momentum
  4.  Berani menongkah arus kehidupan
  5.  Watak dalam pentomin adalah sebahagian daripada bayangan kecemerlangan dan kejayaan
APAKAH DIKATAKAN PANTHERA ?
Panthera merupakan spesis yang dikenali dengan sifat “mengaum” . Apabila mengaum bunyinya boleh kedengaran sejauh 8km dan mampu menerbangkan debu tanah ke udara. Panthera akan mengaum untuk memberitahu tentang kehadirannya kepada pesaingnya yang terhampir. Panthera akan sentiasa sahut menyahut apabila mengaum.
Simboliknya di sini apabila ditransformasikan kepada diri kita,sebenarnya ini memotivasikan dan memberi satu tenaga “gergasi” kerana keperkasaannya.kita persis seperti “panthera” .malah panthera ini telah lama wujud dalam diri kita ,hati dan nurani kita sejak kita dilahirkan . Malangnya yang bermaharajalela menguasai kita adalah lemah,lembab,tiada tenaga,lesu,keletihan,kusut masai,mengantuk,susah,penat,negatif dan berbagai alasan yang mencipta kegagalan diri sendiri . Realitinya bangkitkan dan kejutkan “panthera”  itu iatu bertenaga,bersemangat, cergas,tangkas,proaktif,bersiap siaga,gagah,kuat,kuasa minda dan positif. Malah momentum yang ada sentiasa berstrategik dan berfikiran luas.bertindak cepat dan tepat.berfikiran tajam dan mengancam.bergerak tangkas dan deras tanpa banyak pertuturan malah hanya dengan aksi. Kepalanya terus mendongak ke langit dengan penuh yakin.penampilannya ‘smart’ dan “confident!” Jadi inilah yang didefinisikan sebagai panthera.
Seterusnya dedikasi transformasi perlu ada hubungkait dengan anjakan paradigma melalui peranan yang penting iaitu “stigma”(minda). Sesebuah transformasi kejayaan terletak kepada diri sendiri. Andai segala impian dan matlamat disembunyikan tanpa mengeluarkan panthera yang sedia ada dalam diri, ianya membawa diri tersungkur!
Teman yang paling istimewa adalah ‘minda” yang sentiasa menggarapkan ke arah impian dan matlamat anda. Makanan minda harus diutamakan dengan motivasikan ‘stigma’ dengan santapan methodologi fundamental  dan teknikal dan bukan hanya spekulasi . Walaubagaimanapun kita semua insan yang sama , diciptakan allah s.w.t dengan  segala kelemahan namun dikurniakan kekuatan . Persoalannya , adakah kita berjaya mencungkil kekuatan itu? Berjayakah kita menegakkan dan merealisasikan kekuatan itu setelah mengalami pahit maung kegagalan?kita semua tidak terkecuali ! Genggam kesempatan ini untuk menggubah dan merubah persepsi kejayaan dalam hidup anda dengan satu inovasi bersama transformasi. Jangan linangkan airmata mahupun bersedih atau kecewa dan putus asa kerana sentiasa ingat ayat keramat kejayaan ini:-
“diri kita diibaratkan seperti “panthera” yang sentiasa punya misi dan visi sehingga mencapai satu keputusan yang optimum bernama kejayaan!”
Falsafah korporat bersama yds corporate line sdn bhd,menyediakan satu platform methadologi ekonomi dan ilmiah untuk usahawan dan usahawanita ke arah garisan korporat menuju ke persis persada sebuah emporium korporat.bersesuaian motto syarikat “custody is corporate life” membawa ktia semua ke arah “hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini”
Sesungguhnya terima kasih dan apreasasi kepada semua ahli-ahli lembaga pengarah, team force one malaysia (tfom), krew-krew yang terlibat dan anda semua yang bakal bergelar korporat entrepreneur.keberhasilan ini tidak mungkin wujud tanpa sokongan,dokongan dan kasih sayang anda semua .
Salam kasih sayang, salam kedamaian,salam perjuangan dan salam satu malaysia dari saya .
CUSTODY IS CORPORATE LIFE”
PN NORHASHIMA BINTI DARUS
CEO YDS CORPORATE LINE SDN BHD

Sembah salam  kasih sayang kepada kedua orang tua saya iaitu baba saya En.Darus bin Hj Mohd Isa dan mama saya Pn Saadiah binti Ismail  yang tidak pernah jemu memberi suntikan semangat dan berdoa untuk kejayaan saya . Kata-kata baba yang sering saya bawa hingga hari ini yang sentiasa di lubuk hati ini dan memberi perangsang …
(“work by work, play by play,that is the way, to be end of guide”)
maksud tersiratnya adalah:
“buat sesuatu perkara mesti fokus dan sampai berjaya “
Baba sentiasa berkata sehingga hari ini :
“kamu jalan terus , jangan gentar, mesti berani ,jangan takut, jangan ada sikit pun gentar kalau jadi anak darus … Mintak sama Allah.. Jangan lupa sama Allah…mintak sama Allah pasti Allah beri… “
Mama pula sentiasa bercakap dengan nada lembut dan penuh kasih sayang
“sayang…sabar banyak-banyak,ingat allah..,buat baik dengan semua orang,hormat semua orang.. ..sayang semua orang.. .yang mesti berjaya..ma doa hari-hari untuk anak ma semua….”
Kata-kata ini saya bawa dari dulu,kini dan selamanya insyaAllah… Terima kasih baba dan mama….
“ya allah hamba pohon ampunlah kedua dosa orang tua hamba dan kasihanilah mereka berdua seperti mereka mengasihani hamba ketika kecil dahulu…amin..”
Sembah kasih .sayang dan cinta sepenuh jiwa raga kepada suami tercinta
Tuan Baharuddin bin Hj Mohd Yusoff (Yeopdin) yang sentiasa “burning spiritual” kepada minda dan jiwa saya … Sentiasa memberi santapan minda…sentiasa pasak kekuatan semangat… Kata-kata ini tetap terpahat dalam minda dan jiwa .
‘kalau nak tembus, tembus bagi pecah dinding… Sekali genggam bara biar sampai jadi api….”
Itulah kata-kata azimat dari suami yang saya genggam.
Seorang suami anugerah Allah yang amat saya syukuri…. Seorang suami yang penyayang dan mulia hatinya … Dan beliau juga merupakan mentor saya dan guru saya . “terima kasih ya Allah  kerana anugerahkan hamba  seorang suami yang sungguh mulia …amin!”

A very big compliments and special thank you for these respective person  who supported me :
  1. Dato Salleh Majid (formerly chairman klse)
  2. Tuan Aznan Nawawi (formerly chairman sc)
  3. Mr Chow Yoke Poi (director ocbc securities (melaka) s/b
  4. Mr Loh (director ocbc securities (melaka) s/b
  5. Miss Mary (financial controller ocbc securities(melaka)sb
  6. Dato Latiff Thambi Chik (director ocbc securities (melaka) s/b
  7. Mr Lee Seang Seng (dealing director sbb securities ipoh)
  8. Mr Eddie Tan (general manager osk investment penang Northern region)
  9. Dato Maznah Hamid (pakar motivasi)
  10. Dato Fadzilah Kamsah (pakar motivasi)
  11. Tuan Yd Munshi (pakar motivasi usahawan)
  12. Dato Stapa (pengasas dcl )
  13. Dato Azlina (pengasas dcl)

A special compliments towards my corporate( instituitional) clients and entrepeneur  who is always deal transaction and  supported me :
  1. Mamee Decker – Mr Lim Kok Kern (owner)
  2. Tenaga Nasional (corporate client)
  3. Telekom (TM) (corporate client)
  4. Measat Network – ASTRO (corporate client)
  5. Puan Sri Raja Noora Asyikin (wife tan sri ramli ngah talib) (enterpreneur)
  6. Dato Rahmat Haron (Lityan Holdings Bhd)  (enterpreneur)
  7. Perbadanan Bekalan Air Penang (corporate client)
  8. POS Malaysia (corporate client)
  9. PSCI – Penang Shipping Corporation International (corporate client)
  10. IOI Corporation (corporate client)
  11. Konsortium Perdana (corporate client)
  12. Bank Rakyat Malaysia (corporate client)
  13. Sime Darby Bhd (corporate client)